Klasy 7A i 7B nad Zalewem Zegrzyńskim oraz w Warszawie

600

Czas spędzony w Ośrodku Wypoczynkowym „Promenada Zegrze”
Po spokojnej nocy i śniadaniu wycieczkowicze wybrali się na rowery wodne. Przez około trzy godziny pływali pod opieką ratowników oraz nauczycieli po Zalewie Zegrzyńskim. Następnie był czas na regenerację: planszówki, spacery, odpoczynek. Po obiedzie uczniowie mieli zorganizowane zajęcia na świeżym powietrzu. Dzisiejsza kolacja przybrała formie ogniska. Do późnych godzin pieczono kiełbaski, śpiewano i rozmawiano.

Zwiedzamy Warszawę
Po bardzo wczesnym śniadaniu wyruszyliśmy na warszawskie Wojskowe Powązki, gdzie nasz przewodnik przypomniał historię bohaterów Kamieni na szaniec – Alka, Zośki, Rudego, przed których grobami pomodliliśmy się.
Następnie, podzieleni na trzy grupy, uczestniczyliśmy w grze miejskiej, podczas której, posługując się mapą i tajnymi wskazówkami zwiedziliśmy Zamek Królewski, Kolumnę Króla Zygmunta, starówkę z pomnikiem Syrenki, Krakowskie Przedmieście wraz z Pałacem Prezydenckim oraz Grób Nieznanego Żołnierza.
Po wyczerpującej, a nade wszystko interesującej grze zjedliśmy obiad w Pizzy Hut.
Popołudnie spędziliśmy w Muzeum Powstania Warszawskiego, gdzie przez dwie godziny zwiedzaliśmy ekspozycje oraz obejrzeliśmy trójwymiarowy film pt. „Miasto Ruin”.
W refleksyjnym nastroju opuściliśmy Warszawę.
Powracamy do swoich domów – zmęczeni, radośni, zintegrowani i z pięknymi wspomnieniami.