Wycieczka w Tatry

489

W dniach od 3 do 8 maja klasy 1a i 1b LO wyruszyły na wycieczkę w malownicze polskie góry- Tatry. Zakwaterowaliśmy się w niewielkiej wiosce u ich podnóża o nazwie Małe Ciche. Już od początku zachwycił nas urok góralskich tradycji, który można było odczuć na każdym kroku – od specyficznych smaków, poprzez piękną ludową muzykę, aż po charakterystyczne drewniane chatki zniewalające swą zewnętrzną prostotą i okazałością, a biorące podziw dzięki skrupulatnemu kunsztowi od wewnątrz. Każdy dzień był dla nas pełen atrakcji. Pierwszego dnia zwiedziliśmy Zakopane, drugiego podziwialiśmy piękną panoramę Tart z Rusinowej Polany. Kolejnego dnia nastąpił podział na dwie grupy i jedna udała się na Gubałówkę natomiast miłośnicy górskich wędrówek i tatrzańskich szlaków pokonali trasę od Doliny Białego poprzez Sarnie Skałki Doliną Strążyską na Krupówki. Niedziela była dla nas już dniem powrotu. Dodamy, że w obydwie strony jechaliśmy pociągiem, także nieco zmęczeni, ale bardzo szczęśliwi i pełni wrażeń oraz wspomnień wróciliśmy do Poznania.