Wyjazd uczniów gimnazjum w ranach wymiany do Bochum

502

W dniach 1.03 – 6.03.2016r. odbyła się wymiana polsko – niemiecka, w której udział brało łącznie z nauczycielami 29 osób, w tym 12 uczniów ze szkoły niemieckiej oraz 12 uczniów ze szkoły polskiej. Grupy spotkały się w Bochum, w naszej partnerskiej szkole Hellweg Schule. Tam zaczęła się nasza przygoda.
Już pierwszego dnia, po długiej podróży rozpoczęliśmy pracę nad integracją zespołu. Po powitaniu, zjedzeniu wspólnego śniadania, zwiedziliśmy szkołę. Następnie podzieleni na grupy polsko – niemieckie poszliśmy zwiedzać miasto, biorąc udział w grze terenowej. Po południu udaliśmy się do rodzin goszczących, gdzie mogliśmy się bliżej poznać oraz odpocząć po trudach podróży.

Następnego dnia po spotkaniu w szkole i zabawach integracyjnych, wzięliśmy udział w zorganizowanych dla nas zajęciach plastycznych. W parach polsko – niemieckich przygotowaliśmy portrety naszych niemieckich kolegów i koleżanek, które później prezentowaliśmy na forum grupy. Wiem, że nasze prace plastyczne zostały wywieszone w holu szkoły z okazji europejskich dni szkoły.
Trzeciego dnia po lekcjach w szkole oraz po wspólnym przygotowaniu obiadu – była pizza – (es hat nach mehr geschmeckt) udaliśmy się do muzeum węgla kamiennego w Bochum.
W piątek odbyła się wycieczka do Kolonii. Po zwiedzeniu katedry, chętni udali się na jej wieżę widokową. Do grobu świętej Urszuli udały się nasze opiekunki. Tak, tak… w Kolonii znajdują się relikwie św. Urszuli, od której nasze siostry przyjęły nazwę zgromadzenia. Późnym popołudniem wróciliśmy do Bochum.
Ostatni dzień wymiany przyniósł nam różne atrakcje. W licznej grupie spotkaliśmy się na lodowisku, gdzie mogliśmy popisać się naszymi umiejętnościami jazdy na lodzie.
Był czas na zakupy, na długie rozmowy przy lodach.
Żal było się rozstawać i odjeżdżać. Wspomnienia na pewno pozostaną na całe życie. Wszyscy z upragnieniem czekamy na kolejne spotkanie z przyjaciółmi z Niemiec, które odbędzie się już we wrześniu w Polsce.