VI AKADEMIA GIMNAZJALISTY NA WYDZIALE CHEMII UAM

482
W piątek 9 marca dwie grupy uczniów brały udział w „VI Akademii Gimnazjalisty” na Wydziale Chemii UAM. Wszystko rozpoczęło się od konkursu na poster opisujący uczniowski projekt chemiczny.
Grupa uczniów klas siódmych z naszej Szkoły zdobyła pierwsze miejsce. 
Tytuł nagrodzonego posteru brzmi: „Chemia – klucz do zdrowia i urody”.
Natomiast grupa uczniów z gimnazjum przedstawiła projekt pt.: „Człowiek w laboratorium chemicznym czy laboratorium chemiczne w człowieku?”. 
 
Następnie uczniowie wzięli udział w ciekawym wykładzie na temat dopingu w sporcie oraz zobaczyli pokaz doświadczeń chemicznych przeprowadzony przez studentów z NKCh.
 
Dodatkowo „Konkurs prof. Lechosława Łomozika”, w którym brało udział około 300 uczniów klas VII i gimnazjów, wygrała Emilia Łukaszkiewicz z klasy 7b we współpracy z Julią Zabrzewską z kl 7a.
 
Poniżej kilka wrażeń uczestników „VI Akademii Gimnazjalisty”: 
 
Bardzo podobała mi się wizyta na UAM z okazji Akademii Gimnazjalisty. Możliwość rozmawiania z profesorami na temat przygotowanych przez nas projektów, była czymś niezwykłym. Organizatorzy okazali nam wiele podziwu oraz zrozumienia, co było bardzo miłe. Nie przypuszczałam, że to nasz projekt może wygrać, dlatego, gdy ogłoszono wyniki byłam bardzo zdumiona. Ucieszyło mnie, że nasza praca została doceniona. Bardzo podobał mi się także konkurs indywidualny, który rozwiązałam z przyjemnością, kiedy okazało się jednak, że to ja jestem zwyciężczynią, czułam się szczęśliwa i bardzo mocno zdumiona i zaskoczona. Jedną z moich ulubionych części były doświadczenia prowadzone przez studentów, które były strasznie ciekawe.
Emilia Łukaszkiewicz
 
Najbardziej podobało mi się przedstawianie eksperymentów, ponieważ pokazało to , że chemia to nie tylko obliczenia i trudne nazwy, ale też dobra zabawa.
Kolejną ciekawą rzeczą był wykład o dopingu w sporcie. Skłonił on do rozmyślań czy olimpiady lub zawody, które oglądamy w telewizji na pewno są czystymi rozgrywkami.
Julia Z.
 
Na dzisiejszym wyjeździe na Uniwersytet Adama Mickiewicza najbardziej podobał mi się pokaz eksperymentów chemicznych. Bardzo ekscytujące było również przepytywanie nas przez profesorów, a ogłaszaniu wyników głównego konkursu towarzyszyły niezwykle emocje. 
Mateusz Skibiński
 
Konkurs, w którym uczestniczyłam w ostatni piątek, był przede wszystkim dla mnie możliwością kontaktu z uczelnią wyższą. Ocena pracy mojego zespołu przez nauczycieli akademickich oraz późniejszy wykład na temat dopingu, stały się inspiracją do dalszej nauki chemii. Chciałabym brać udział w takim projekcie również w przyszłym roku.                                                                                             
Maja Krzyżanowska
 
Najbardziej z wyjścia zapamiętałam ciekawe doświadczenia, zorganizowane przez Naukowe Koło Chemików. Oczywiście nie można zapomnieć wykładu o chemii w sporcie, który sam w sobie bardzo mnie zainteresował i cieszę się, że jest też to nasz temat na następną Akademię Uczniowską. Najlepsze wrażenia zostawiam na koniec, a jest to oczywiście główny powód dla którego pojechaliśmy na UAM i nasza ciężka półroczna praca, mowa oczywiście o projekcie, który w formie plakatu i naszych wypowiedzi przedstawiliśmy pytającym moje koleżanki z grupy profesorom, dumne i całe zestresowane odpowiadały na skomplikowane pytania. Mimo to, że nie towarzyszyłam im przy tym, emocje miałam takie same, i tak samo odczuwałam stres, co jest normalne  w takich sytuacjach. Nawet jeśli nie udało nam się wygrać, projekt uważam za ciekawy i przede wszystkim udany. 
Dominika Grzenkowicz kl.2c
 
Myślałam, że wyjście będzie bardziej stresujące. Jednak  profesorowie sprawdzający naszą wiedzę okazali się być bardzo miłymi osobami. Na pewno zapamiętam co to glukoza, witamina C i na czym polega metoda miareczkowania.
MK
 
{gallery}wydarzenia/wydzial_chemii_09_03_2018{/gallery}